Szkolenia dla opiekunów

Dostępność placówki oświatowej dla osób ze specjalnymi potrzebami

Szkolenie obejmuje 16-32 godzin zajęć, w tym zajęcia teoretyczne i praktyczne.

1) Przepisy prawa z zakresu dostępności dla osób ze specjalnymi potrzebami:

  • Program dostępność plus
  • Ustawa o zapewnieniu dostępności osobom ze specjalnymi potrzebami
  • Ustawa o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych
  • Audyt dostępności zgodnie z WCAG
  • Inne akty prawne

2) Komunikacja z osobami ze specjalnymi potrzebami

  • Rodzaje i klasyfikacja niepełnosprawności i innych szczególnych potrzeb
  • Komunikacja interpersonalna – ogólne zagadnienia, komunikacja werbalna i niewerbalna, rodzaje i funkcja pytań
  • Poziomy słuchania, aktywne słuchanie i bariery komunikacyjne
  • Specyfika komunikacji z osobami ze szczególnymi potrzebami, w tym z osobami z niepełnosprawnościami
  • Zasady komunikacji z osobami z poszczególnymi niepełnosprawnościami, dysfunkcjami, szczególnymi potrzebami. Techniki wzmacniające kontakt z pacjentem.
  • Motywowanie pracowników do przestrzegania zasad komunikacji z osobami ze szczególnymi potrzebami.
  • Wykorzystywanie nowoczesnych technologii w komunikacji osobami ze szczególnymi potrzebami, w tym zastosowanie petli indukcyjnej, systemów FM, IR, Bluetooth, czytników tekstu, linijek i nakładek brajlowskich, i innych
  • Przeciwdziałanie sytuacjom kryzysowym. Rozwiązywanie problemów w pracy z osobami ze szczególnymi potrzebami

3) Psychologia człowieka chorego i niepełnosprawnego

  • Postawy osób z niepełnosprawnościami
  • Reakcja otoczenia społecznego na niepełnosprawność
  • Radzenie sobie w sytuacjach trudnych
  • Rozwiązywanie konfliktów

4) Rozwiązywanie problemów z osobami ze specjalnymi potrzebami

  • Zasady postępowania z osobami z niepełnosprawnością słuchu i mowy
  • Zasady postepowania z osobami z niepełnosprawnościami wzroku
  • Zasady postępowania z osobami z niepełnosprawnościami ruchowymi
  • Zasady postępowania z osobami z zaburzeniami psychicznymi i osobami ze spektrum autyzmu
  • Praca z osobami z grupy LGBTQ+ i ich rodzicami
  • Inne osoby ze specjalnymi potrzebami – rozwiązywanie problemów

5) Dostępność cyfrowa:

  • czym jest dostępność cyfrowa (w tym standard WCAG 2.1);
  • redagowanie informacji, komunikatów, treści na stronę internetową uczelni,
  • redagowanie opisów do grafik i zdjęć pod kątem czytelności i dostępności
  • jak opracowywać pozostałe materiały na uczelni, aby były dostępne cyfrowo
  • dostosowanie treści do poszczególnych niepełnosprawności

6) Prosty język urzędowy:

  • Prosty język urzędowy: czym jest, jak go stosować: przykłady, błędy, rozwiązania.
  • Zasady budowania komunikacji z zastosowaniem słownictwa dostosowanego do studentów z różnymi niepełnosprawnościami
  • Tworzenie poszczególnych treści zgodnie z zasadą prostego języka

7) Pierwsza pomoc przedmedyczna

  1. Podstawowe zabiegi reanimacyjne
  2. Pozycja bezpieczna, boczna
  3. Zasady postepowania w przypadku utraty przytomności,
  4. Postępowanie w przypadku zamknięcia dróg oddechowych przez ciało obce
  5. Defibrylacja
  6. Choroby przewlekłe
  7. Postępowanie w przypadku ataku padaczkowego
  8. Postępowanie w przypadku śpiączki cukrzycowej
  9. Opatrywanie ran i złamań
  10. Opatrywanie oparzeń i odmrożeń
  11. Postępowanie w przypadku krwotoków
  12. Ewakuacja osób z niepełnosprawnościami
  13. Ćwiczenia na fantomach

Koszt szkolenia – ustalany indywidualnie! Zapraszamy do kontaktu z nami!

Szkolenie dla opiekunów: Dostępność placówki oświatowej dla osób ze specjalnymi potrzebami

Dostępność placówki oświatowej dla osób ze specjalnymi potrzebami


Pobierz Ofertę!
Skip to content